A párbeszéd alapú marketingé a jövő?

A párbeszéd alapú marketingé a jövő?

1024 642 mvukzrt

Aki nincs fent LinkedInen, az nehezebben talál munkát? Ha nincs Facebook profilunk, akkor nem is létezünk? És ha edzés közben nem posztolunk Instagramra, akkor nem is erősödünk igazán? Ezek azért erős túlzások, de tény, hogy a közösségi média felhasználók száma folyamatosan növekszik. Érdemes hát megértenünk, vagy akár megtanulnunk a használatukat.

Az online marketingnek sok területe van, de ha csak a közösségi médiát nézzük, akkor is számos irány van, és mind gyors tempóban fejlődik, jönnek az új lehetőségek, nehéz lépést tartani az információkkal.

Facebook, Linkedin, Instagram, Youtube, Meetup, Slideshare, Messenger, Viber, Whatsapp, Snapchat, Pinterest, Twitter: ezek csak a magyar piacon általánosan használt megoldások, de folyathatnánk még a sort olyan platformokkal, mint például a TikTok (volt Musical.ly), amely elengedhetetlen, ha a 8-14 éves korosztályt szeretnénk megszólítani, és amelynek lényege a “tátika” jelenség, vagyis amikor valaki slágerre tátog, és 600,000+ fő követő táborral rendelkező magyar tinisztárok születtek rajta.

A célcsoportunk ismerete alapvető

A 11. Női Klubon Vrancsik János, online marketing szakértő rövid bevezetője után hamar áttértünk a közösségi médiumok üzleti életben lehetséges használatára és a főbb szempontokra, amelyeket érdemes szem előtt tartani, ha hatékonyak szeretnénk lenni ezeken a csatornákon. A gondolkodásmód legfontosabb alapköve a stratégiában, hogy ne akarjunk egyszerre mindent csinálni. Ismerjük meg vásárlóinkat, ügyfeleinket, szokásaikat, azt, hogy hol böngésznek online, milyen közösségi médiumon töltenek időt. Ha ezekre a kérdésekre nem tudjuk a választ, érdemes megkérdeznünk az ügyfeleinket, és a kutatás eredményeinek megfelelően kiválasztani azt a két-három csatornát, amikre azután fókuszálunk, és amelyeket integráltan kezelünk.

János azt javasolta, hogy foglalkozzunk azzal is, hogy hogy tűzünk ki újabb és újabb célokat, hogy alakítunk ki a céloknak megfelelő folyamatokat, hogyan mérjük a tevékenységeinket, és hogy csatoljuk vissza az eredményeket az újabb tervezési folyamatba. Ma már szinte minden mérhető, és ha ezt figyelmen kívül hagyjuk, az olyan, mintha csukott szemmel vezetnénk autót: valamerre biztos haladni fog, de előbb-utóbb baleset lesz a kísérlet vége.

Szóval mire is jó a közösségi média?

Épp hogy feltettük ezt a kérdést, már sorjáztak is a résztvevő hölgyek válaszai: a cégünk vagy a termékeink iránti érdeklődés felkeltésére, közösség, követőbázis építésére, vásárlók szerzésére, információ átadásra, munkaerő keresésre, márka építésre, igény felkeltésre, edukációra, piackutatásra, munkáltatói márkaépítésre, rendezvényszervezésre, inspirálásra és inspirálódásra, akciók meghirdetésére, értékesítésre, és általában arra, hogy célcsoportjainkkal kommunikáljunk.

Ez mind-mind igaz. Joggal merül fel azonban a következő kérdés: melyik közösségi média melyik tevékenységre, illetve melyik cél elérésére alkalmas? A jó marketinges válasza ezekre a kérdésekre: az attól függ! Sokféle vélemény és szempont létezik, de Magyarországon a négy legjelentősebb közösségi média oldal jelenleg kétségtelenül a Facebook, a LinkedIn, a Youtube és az Instagram. Mondhatjuk, hogy ezek a csatornák a legjobbak arra, hogy üzleti vagy személyes márkát építhessünk.

Facebook: vissza a gyökerekhez

A Facebookról szólva a Zéró elindításával a Facebook visszatért a gyökereihez, azaz az új algoritmus alapján a közösségi oldal egyre kevesebb reklám-, marketing-, és hírtartalmat mutat a felhasználóknak. A hírfolyamokon ismét az ismerősök tartalmai veszik át az uralmat.

Lehet ennek ellenére ügyfeleket szerezni? Igen, de aki csak erre akarja használni hosszú távon a közösségi médiát, az nehézségekbe fog ütközni. Juthat a cégünk ingyen publicitáshoz? Igen, de egyre nehezebb számottevő célcsoportot elérni az üzeneteinkkel.

Mit lehet mégis tenni jelenleg egy céges Facebook oldallal, hogy elérjük a célcsoportunkat? Hatékonysági sorrendben a következő három tippet adta János: először is lehet fizetett hirdetéseket futtatni – továbbra is az egyik legjobban megtérülő csatorna lehet a Facebook, ha profi módon kezeljük a hirdetéseket –, aztán érdemes csoportot üzemeltetni, közösséget építeni, illetve megkérhetjük a követőinket, hogy állítsák be a posztjainkról szóló értesítéseket.

A +1 tipp, ami talán hangsúlyosabban került elő, mint az előzőek az a „conversational marketing” megközelítés, vagyis a párbeszéd alapú marketing, a Messenger marketing. A piacon elérhető analitikákból úgy tűnik ma, hogy ez fogja meghatározni a jövő online marketingjét. Ahhoz, hogy ezt megértsük és elfogadjuk János konkrét esettanulmányokat és számokat hozott. A hölgyek kissé meglepődve és hitetlenkedve hallgatták ezt a részt, de az eredmények magukért beszéltek.

A LinkedInen inkább írjunk

Ezután, a Női Klub háziasszonya, Dintsér Andrea kalauzolásában áttértünk a LinkedInre, mint a személyes márkaépítés egyik legjobb eszközére. Megbeszéltük, hogy míg a Facebook a videós, képes tartalmakat preferálja organikusan, a LinkedInen a szöveges tartalmak sokkal jobb eléréssel bírnak. Hirdetni itt ugyan drága, de a B2B piacon érdemes lehet kísérletezni ezzel is. Mivel a céges oldalak elérése közelít a nullához, személyes profillal érdemes építkezni.

Mind a Facebook, mind a LinkedIn esetében igaz, hogy a posztok alatti elköteleződés, a kommentelés, jó esetben a beszélgetés a platform szemében az értékes tartalom, így azok a tartalmak mennek jól, amelyek párbeszédeket generálnak.

A LinkedInen felépített személyes profilokról beszélve végigböngésztük, hogy a profilunk egyes részeit hogy érdemes kitölteni. Útmutatót adtunk a hölgyek számára, hogy milyen irányelvek alapján célszerű a már elkészült oldalakat átnézniük, vagy a jövőben elkészítendő bemutatkozókat összeállítaniuk. Gyorsan elszaladt az idő, sok kérdés merült fel, igyekeztünk mindent megválaszolni, hogy sok hasznos dolgot megtanulhassanak a résztvevők.

Augusztusban a Női Klub is nyári pihenőjét tölti, hogy szeptemberben újult erővel folytathassuk a beszélgetéseinket.

Jelentkezünk hamarosan a részletekkel.

ÉRDEKLŐDÉS
Amennyiben meghaladja cégének éves árbevétele a 100 millió forintot, kérjük, jelezze érdeklődését az alábbi űrlap kitöltésével!
*
*
*
*
Elolvastam és megértettem az adatvédelmi nyilatkozatban foglaltakat
 Adatait harmadik félnek soha nem szolgáltatjuk ki!
A *-gal jelölt mezők kitöltése kötelező.
*
*
*
REGISZTRÁCIÓ
Kérjük, jelezze érdeklődési szándékát az alábbi űrlap kitöltésével!
{custom-field-o1ur}
{custom-field-Qy4W}
{custom-field-doRQ}
{custom-field-6s8j}
*
*
*
*
{custom-field-WJqj}
Elolvastam és megértettem az adatvédelmi nyilatkozatban foglaltakat
 Adatait harmadik félnek soha nem szolgáltatjuk ki!
A *-gal jelölt mezők kitöltése kötelező.
*
*
*
{custom-field-W82G}
REGISZTRÁCIÓ
Kérjük, jelezze érdeklődési szándékát az alábbi űrlap kitöltésével!
Elolvastam és megértettem az adatvédelmi nyilatkozatban foglaltakat
A *-gal jelölt mezők kitöltése kötelező.
 Adatait harmadik félnek soha nem szolgáltatjuk ki!
REGISTRATION
If you are a leader of a company whose net sales exceed HUF 100 million, please register here.
*
*
*
*
I have read and understood the privacy statement.
 Your data is handled confidentially!
Fields marked with * are required.
*
*
*
ÉRDEKLŐDÉS
Kérjük, töltse ki az alábbi adatokat!
*
*
*
Elolvastam és megértettem az adatvédelmi nyilatkozatban foglaltakat
 Adatait harmadik félnek soha nem szolgáltatjuk ki!
A *-gal jelölt mezők kitöltése kötelező.
*