Átlagosan jó, vagy kiváló? Folyamat fejlesztés mellett az emberi készségek fejlesztése lean módszerekkel.

Átlagosan jó, vagy kiváló? Folyamat fejlesztés mellett az emberi készségek fejlesztése lean módszerekkel.

640 480 Mészáros György

Elég, ha hasonló szinten működünk, mint a többi piaci szereplő? A hosszú távú sikerhez elengedhetetlen, hogy a kiválóságra törekszünk! Csak a kiváló cégek maradnak fent, akkor is, amikor a gazdaság éppen nem szerepel teljesen úgy, ahogy szeretnénk. A kiválósághoz három dolog szükséges: kiváló termékek, kiváló folyamatok és kiváló emberek. A lean gondolkodás segít abban, hogyan tudunk kiválóvá válni. De pontosan mi is az a lean menedzsment, és mit takar a lean gondolkodás? Ezekre a kérdésre kerestük a válaszokat 2020. február 25-én megrendezett, a megszokottól eltérő, gyakorlatis megközelítésű MVÜK Café rendezvényünkön. A kérdések megválaszolásában Edwin Kotter, Leonardo Group Kft. – Lean Factory ügyvezető igazgatója és Köhlerné Pál Anita üzletfejlesztési specialistája segítettek.

A gazdasági helyzet folyamatosan változik és az ügyfelek is egyre igényesebbek, gyorsabb reagálást várnak. Mint gyártó, logisztikai, kereskedelmi vagy szolgáltató cég, képesnek kell lennünk ebben a helyzetben is helytállni. A folyamatos fejlesztés ebben elengedhetetlen, amely a lean menedzsment alapja. Edwin Kotter és a Leonardo Group Kft. 20 éves tapasztalata azt mutatja, hogy nem elég folyamatainkat, technológiánkat fejleszteni, hanem munkavállalóink és saját készségeinket, képességeinket is szükséges fejleszteni, hiszen mindezek nélkül nem lesz versenyképes vállalatunk. A fejlődésünk egyik fontos eleme a pozitív hibakultúra is, azaz ha hiba csúszik munkánkban, azt nem elrejtenünk kell, hanem a felszínre hozni, és úgy tekinteni a hibára, mint egy lehetőségre a fejlődésre, a fejlesztésre. Annál is inkább, mert a hibák többsége nem emberi, hanem folyamathiba. Fontos a munkavállalók fejlesztése, de azt minden esetben felülről kell elkezdeni. Vezetőként egyik fő feladatunk, hogy biztosítsuk a munkavállalók számára a munkához szükséges feltételeket.

Az eseményen nem csak egymással ismerkedtünk meg, hanem Toyota Katával is. Ami nem más, mint egy strukturált megközelítés, amely lényegében a folytonos gyakorlást jelenti egészen addig, amíg a begyakorolt folyamat, feladatsor ösztönné nem válik. Vállalati szinten a kata állandó, munkavállalói fejlesztést jelent, méghozzá egy coach, vagy egy szakmai mentor támogatásával. A fejlesztés eredményeként elérhető a fejlesztési rutin, mégpedig a lépésről lépésre meghatározott, megtervezett célok kitűzésével. A Toyota Kata alkalmazása kiemeli a rutin kialakításának fontosságát, és bemutatja az utat, amellyel a gyakorlati feladatok fejlesztési eredményekhez vezetnek.

Összességében elmondhatjuk, hogy az eredményközpontú menedzsmentről érdemes áttérnünk a lean menedzsmentre, amelynek alapvető lényegét úgy lehetne megfogalmazni, hogy elsősorban a szervezetek értékteremtő képességének fokozására fókuszálunk, méghozzá a folyamatos fejlesztés módszereivel.

ÉRDEKLŐDÉS
Kérjük, jelezze érdeklődési szándékát az alábbi űrlap kitöltésével!
*
*
*
*
Elolvastam és megértettem az adatvédelmi nyilatkozatban foglaltakat
 Adatait harmadik félnek soha nem szolgáltatjuk ki!
A *-gal jelölt mezők kitöltése kötelező.
*
*
*
REGISZTRÁCIÓ
Kérjük, jelezze érdeklődési szándékát az alábbi űrlap kitöltésével!
*
*
*
*
Elolvastam és megértettem az adatvédelmi nyilatkozatban foglaltakat
 Adatait harmadik félnek soha nem szolgáltatjuk ki!
A *-gal jelölt mezők kitöltése kötelező.
*
*
*
REGISZTRÁCIÓ
Kérjük, jelezze érdeklődési szándékát az alábbi űrlap kitöltésével!
Elolvastam és megértettem az adatvédelmi nyilatkozatban foglaltakat
A *-gal jelölt mezők kitöltése kötelező.
 Adatait harmadik félnek soha nem szolgáltatjuk ki!