Csalódtál már marketing ügynökségben?

Csalódtál már marketing ügynökségben?

976 575 Mészáros György

Hogyan keressünk megfelelő ügynökséget, mivel érdemes vagy kell megbízni a leendő partnert, mi lehet a partnerségünk tartalma, mik lehetnek az egymással szemben támasztott követelmények, hogyan mérhetjük az ügynökség eredményeit? Ezekre  a kérdésekre kerestük a választ 2019. november 5-én, Erős Gábor, az RG Stúdió tulajdonosával, online marketing stratégával, Tóth Gábor MVÜK üzletfejlesztési specialistával.

Mérjünk, hogy lássuk és értsük az eredményeket, folyamatosan fókuszáljunk a célcsoportunk igényeire, és figyeljünk a törvényi megfelelésre – ezek mind-mind fontos szempontok egy marketing stratégia kialakításánál. Még ha elkészült is az üzleti stratégia, mi több, az üzleti stratégián alapuló és azt támogató marketing terv egy cégnél, a hatékony együttműködés kialakítása egy online marketing ügynökséggel ritkán egyszerű. Ez a vásár is kettőn áll. Az ügynökség munkatársainak tudása és teljesítménye csak az egyik alkotó eleme a lehetséges eredményeknek. A sikerhez vezető úton a másik alapvető tényező az az információ átadás, az edukáció, a bevonás, az, hogy a megbízó cég ismerje a piacát, vagy legalább az üzleti céljait legyen képes megfogalmazni és átadni az ügynökségnek.

Tizenhárom fős teltházzal indultunk a mozgalmas délelőttnek egy olyan témával, amellyel kapcsolatban mindenkinek volt, van és lesz tapasztalata, véleménye – vagy pozitív, vagy kevésbé kedvező. Hogyan előzzük meg a csalódást, hogyan kerüljük el? Az üzleti élet, a gazdaság folyton-folyvást olyan kihívások elé állítja a cégeket, amelyeket gyakran nem könnyű megoldani. Több, a résztvevők praxisában megtörtént példa is elhangzott a beszélgetés során. Szó esett a cégméret növekedés miatt a marketing funkció működésének elindításáról, felfejlesztéséről, majd kiszervezéséről, aztán egy valaha bevált, de már elfásult ügynökségi kapcsolat megszüntetéséről és új kereséséről, illetve egy komplex igényű vállalkozás igényeinek lefedéséről több szolgáltatóval, és a szolgáltatók összehangolásáról és koordinálásáról. Ezek a történetek a cégek közötti együttműködésről szóltak a marketing igények lefedésének céljából.

Ezzel párhuzamosan – csak hogy nehogy könnyű legyen a dolgunk – a marketing- és kommunikációs terület folyamatosan változik, az online világ viharosan fejlődik. Egyre nehezebb lépést tartani az újabb és újabb fejleményekkel, eszközökkel, megérteni és eredményesen használni őket egyesek számára pedig kimeríti a reménytelenség fogalmát. De hisz erre valók az ügynökségek! Ők követik, értik a rendelkezésre álló megoldásokat, vagy gyorsan tudják felkapni a fonalat, hiszen munkatársaik ezt tanulták, ezzel foglalkoznak nap mint nap. Érdemes hozzájuk fordulni tehát. Abban konszenzus született, hogy a marketing- és kommunikációs területre hosszú távú befektetésként ajánlott gondolni, és ha jól tervezettek és végrehajtottak az akciók, akkor komoly márkaépítő hatásuk lehet, mi több, az elvárt értékesítés támogató funkciót is betöltik.

REGISZTRÁCIÓ
Kérjük, jelezze érdeklődési szándékát az alábbi űrlap kitöltésével!
*
*
*
*
Elolvastam és megértettem az adatvédelmi nyilatkozatban foglaltakat
 Adatait harmadik félnek soha nem szolgáltatjuk ki!
A *-gal jelölt mezők kitöltése kötelező.
*
*
*