Derűlátóak a cégvezetők – megkérdeztük tagvállalatainkat

Derűlátóak a cégvezetők – megkérdeztük tagvállalatainkat

800 452 mvukzrt

Tagvállalatainkat folyamatosan tájékoztatva egy két hét alatt lezajló, gyökeres működési modell váltás után már 30+ online eseményt szerveztünk. Örömmel látjuk, hogy a cégvezetők aktívak, részt vesznek a rendezvényeinken, kérdeznek, elmondják a véleményüket a virtuális világban is. Az elmúlt 5 hétben több mint 1.300 részvétellel folytak tudásmegosztó, tapasztalatcserélő beszélgetéseink.

Érdekli, hogy milyen válságkezelési, újratervezési stratégiákat követnek más cégek? Mik a megoldások az Ön iparágában?

Tapasztalja meg személyesen tudásmegosztó üzleti közösségünk erejét!
Jöjjön el VENDÉGÜNKKÉNT egy online rendezvényünkre!

ÉRDEKLŐDÖM ›

Megkérdeztük tagjainkat egy rövid online kérdőívben is öt a válsággal kapcsolatos témával kapcsolatban. Ennek a felmérésnek a főbb tanulságait osztjuk most meg az alábbiakban. A kérdések alatt rövid összefoglaló olvasható a kulcseredményekről, és természetesen a diagram is megjelenik a magyarázat mellett azért, hogy a képet még teljesebbé tegyük.

1) Kérdésünk:

Mai tudásod alapján milyen mértékben érinti az általad vezetett vállalatot a Korona-vírus járvány nyomán kialakult helyzet?

(1: legkevésbé sem; 10: legnagyobb mértékben)

A válaszok alapján tagvállalataikat átlagban erősen, de nem végzetesen érintették a COVID19 egészségügyi válság nyomán kialakult gazdasági kihívások. Többen visszajelezték, hogy hihetetlenül felértékelődött annak a jelentősége most, a válsághelyzetben, hogy cégvezetőként tartoznak-e egy támogató üzleti közösséghez, és állnak-e mellettük olyan megbízható szakemberek, akikre számíthatnak.

 

2) Kérdésünk:

A következő kategóriák közül melyikbe sorolnád a céged?

Négy fontos cégtípust látunk nemcsak az MVÜK közösségén belül, hanem bővebben a magyar piacon. Az első szegmens azokat a cégeket foglalja magában, akiket azonnal mélyen érintett a válság. Vannak olyan vállalkozások is, akiknél most éppen visszaesett a bevétel, de hamarosan újra a régi jó kerékvágásba kerülnek. A következő csoportot azok alkotják, akiknél átmenetileg ugrásszerűen nőtt a szolgáltatásaikért, termékeikért a kereslet, de attól tartanak, hogy hamarosan komoly visszaesés következik. Végül jön a gyorsan átalakult cégek csapata, akik alkalmazkodtak az új piaci környezethez, és folyamatos növekedési pályára álltak.

Lássuk, a közösségen belül hogyan alakult a válaszadók aránya ezek alapján a szempontok alapján!

3) Kérdésünk:

Mit gondolsz, milyen lesz az általad vezetett vállalat helyzete 3 hónap múlva?

Középtávra az ilyen helyzetben általában várható pesszimizmussal ellentétes képet mutattak tagvállalataink vezetői, és ez a kép márciusról áprilisra még javult is. Míg márciusban 57%-uk mondta, hogy kedvezőtlenebb helyzetre számít, ez a szám áprilisra már 39%-ra csökkent. Márciusban 24%-uk várakozása volt egy jobb, míg 4%-uké egy sokkal jobb helyzet, áprilisra ezek a számok 36%-ra és 8%-ra nőttek.

4) Kérdésünk:

Miről beszélgetnél a következő online találkozón? (Több válasz is adható.)

Elsősorban azért, hogy még világosabban lássuk és megértsük, hogy szabjuk tagvállalataink vezetőinek igénye szerint testre, hogy állítsuk össze online eseményeink tartalmát, ezt a kérdést is feltettük nekik. A visszajelzések alapján a választott témákkal kapcsolatos kérdések a legégetőbbek a számukra, ezek foglalkoztatják őket leginkább. Az elmúlt egy hónapban mindegyik témakört lefedtük előadó szakértőink segítségével. Az online eseményeket követően elégedettségi felméréseket is végeztünk, amelynek eredményeit a további fejlesztési irányok meghatározására használjuk.

5) Kérdésünk:

Milyen főbb válságkezelő intézkedéseket hoztatok a cégnél a járvány megjelenésétől a mai napig?

Az azonnali helyzet- és piacfelmérés és a válságkezelő csapat felállítása után a válaszadók jellemzően felülvizsgálták az éves üzleti tervüket, céljaikat és az alábbi szófelhőben feltüntetett praktikus intézkedéseket tették. A válaszokat összesítve közöljük cégnév, számok és a teljesség igénye nélkül.

Alapminta a digitalizáció felgyorsítása, a távmunka, az otthonról történő munkavégzés bevezetése, de legalábbis ösztönzése. Azoknál a munkatársaknál, ahol a munkakör miatt ez nem lehetséges egészségvédelmi intézkedésekkel, védőfelszerelés biztosításával tették biztonságossá a munkavégzést a lehetőségekhez mérten rövid időn belül. Az ügyfelekkel, alvállalkozókkal, munkatársakkal történő kapcsolattartás jellemzően online csatornákon zajlik. A fizetési fegyelmet szigorúbban ellenőrzik, a cég cash-flowját megerősítik a kiszámlázásokra erősebb figyelmet fordítanak a bevételek biztosítása érdekében.

Az a tény, hogy többen folyamatosan dolgoznak újabb és újabb ajánlatok benyújtásán, illetve munkatársakat keresnek és vesznek fel egy-egy cégnél azt mutatja, hogy már gondolnak a közeljövőre, a kilábalásra. Az oktatás, az e-learning elősegítését is többen megemlítették, illetve azt is, hogy erősítik az online marketinget, kampányban kezdenek. Jól kirajzolódott, hogy az újranyitási stratégián már többen dolgoznak, ebből is világosan látszik az MVÜK tagvállalatainak progresszív gondolkodása.

Érdekli, hogy milyen válságkezelési, újratervezési stratégiákat követnek más cégek? Mik a megoldások az Ön iparágában?

Tapasztalja meg személyesen tudásmegosztó üzleti közösségünk erejét!
Jöjjön el VENDÉGÜNKKÉNT egy online rendezvényünkre!

ÉRDEKLŐDÖM ›

Ossza meg Ön is véleményét velünk! Nagyra értékeljük, ha kitölti 5 perc alatt kérdőívünket!

Köszönjük!

ÉRDEKLŐDÉS
Amennyiben meghaladja cégének éves árbevétele a 100 millió forintot, kérjük, jelezze érdeklődését az alábbi űrlap kitöltésével!
*
*
*
*
Elolvastam és megértettem az adatvédelmi nyilatkozatban foglaltakat
 Adatait harmadik félnek soha nem szolgáltatjuk ki!
A *-gal jelölt mezők kitöltése kötelező.
*
*
*
REGISZTRÁCIÓ
Kérjük, jelezze érdeklődési szándékát az alábbi űrlap kitöltésével!
{custom-field-o1ur}
{custom-field-Qy4W}
{custom-field-doRQ}
{custom-field-6s8j}
*
*
*
*
{custom-field-WJqj}
Elolvastam és megértettem az adatvédelmi nyilatkozatban foglaltakat
 Adatait harmadik félnek soha nem szolgáltatjuk ki!
A *-gal jelölt mezők kitöltése kötelező.
*
*
*
{custom-field-W82G}
REGISZTRÁCIÓ
Kérjük, jelezze érdeklődési szándékát az alábbi űrlap kitöltésével!
Elolvastam és megértettem az adatvédelmi nyilatkozatban foglaltakat
A *-gal jelölt mezők kitöltése kötelező.
 Adatait harmadik félnek soha nem szolgáltatjuk ki!
REGISTRATION
If you are a leader of a company whose net sales exceed HUF 100 million, please register here.
*
*
*
*
I have read and understood the privacy statement.
 Your data is handled confidentially!
Fields marked with * are required.
*
*
*
ÉRDEKLŐDÉS
Kérjük, töltse ki az alábbi adatokat!
*
*
*
Elolvastam és megértettem az adatvédelmi nyilatkozatban foglaltakat
 Adatait harmadik félnek soha nem szolgáltatjuk ki!
A *-gal jelölt mezők kitöltése kötelező.
*