Hogyan horgásszunk üzletet és hogyan beszéljünk a halakkal?

Hogyan horgásszunk üzletet és hogyan beszéljünk a halakkal?

1024 507 Mészáros György

A Café Perté jóvoltából ismét egy MVÜK Café beszélgetésre ülhettünk össze egy újabb témát körüljárva a Bottega del Vinoban, a Fő utcában, Budán. Július 3-án arról beszélgettünk, hogy hogyan fejleszthetjük az üzletünket, hogyan horgászhatunk ki a magyar üzleti világ tengerében „úszkáló” cégek közül újabb és újabb ügyfeleket.

Szó esett az úgynevezett marketing csalikról, vagyis azokról a visszautasíthatatlannak tűnő ajánlatokról, amelyekért nem pénzben fizetünk, hanem az adatainkkal, például az e-mail címünkkel. Miután értéket adunk az érdeklődő fél számára, viszonzásul építhetjük a kapcsolati listánkat, hiszen megadja az elérhetőségeit. Megbeszéltük azt is, hogy az alapvető telefonálási szabályokon felül miket érdemes még követni, amikor marketing célokra használjuk a telefonhívást, főleg, ha először tesszük ezt, egy hideg hívás keretében.

Témavezetőnk, Lippner Tamás, a Sell & Speak Kft. ügyvezetője olyan technikákat, tippeket osztott meg velünk, amelyek megoldást kínálnak arra, hogy hogyan juthatunk el egy számunkra, vagy a cégünk számára üzletileg fontos személyhez vagy vállalathoz. MVÜKs házigazdánk Hulesch Károly, üzletfejlesztő specialista pedig mederben tartotta a beszélgetést, moderálta a felvetéseket és a válaszokat.

Tamás elsőként azt ajánlotta, ne menjünk fejjel a falnak, hanem inkább kerüljük meg, legyünk ügyesek, használjuk a következő technikákat, taktikákat, ötleteket, megoldásokat. Már a megkereséstől kezdve folyamatosan kínáljunk előnyöket a célcsoportunknak, minden egyes lépésnél tegyük őket érdekeltté abban, hogy velünk jöjjenek, hogy hozzánk forduljanak, akár internetes fórumon, akár személyesen találkozunk vele. Aztán megpróbálhatunk teszteket készíteni és arra ösztönözni a feleket, hogy töltsék ki azokat. A tesztek népszerűek, szívesen megosztják véleményüket az emberek bizonyos kérdésekben. Észre sem veszik, és máris bevontuk őket a közös gondolkodásba.

Arról is szó esett, hogy vajon a közösségi média – a Facebook, az Instagram, a Linkedin és azon belül is a Sales Navigator hogyan használhatók új ügyfelek becserkészésére, hogy mire figyeljünk a használatukkor, és például kiemelten a LinkedIn miben segíthet minket az értékesítési céljaink elérése felé vezető úton.

Tamás elmondta, hogy a meggyőzés során a bizalmi szintnek kiemelt jelentősége van. Minél inkább bízik benned a tárgyalópartnered, annál inkább remélheted, hogy ügyfeleddé válik az, akivel beszélgetsz.

Ezért hatalmas a gazdasági hasznossága az MVÜK tevékenységének. Azok az üzleti vezetők, akik a kapcsolatépítő rendezvényeinken, vagy olyan tematikus eseményeinken, mint a Cafék, a Női Klubok, vagy az Ipari Beszállítói Meetupok egyszer már beszélgettek, azok a legközelebbi találkozáskor már ismerősökként üdvözölhetik egymást, amely már egy magasabb bizalmi szintet feltételez.

Ezen a Cafén tehát az ügyfélszerzésre fókuszáltunk. Felmerült az a kérés, hogy következő lépcsőként ősszel egy olyan beszélgetést szervezzünk, ahol azt részletezzük, hogy mit kell tennünk azért, hogy megtartsuk a meglevő ügyfeleinket, és ne kelljen újra és újra belevágni a keresésbe. Elhangzott, hogy alapvető fontosságú az ügyfélkapcsolat ápolása, hiszen a meglevő ügyfelek megtartásával megtakarítjuk az új ügyfél szerzés költségeit.

REGISZTRÁCIÓ
Kérjük, jelezze érdeklődési szándékát az alábbi űrlap kitöltésével!
*
*
*
*
Elolvastam és megértettem az adatvédelmi nyilatkozatban foglaltakat
 Adatait harmadik félnek soha nem szolgáltatjuk ki!
A *-gal jelölt mezők kitöltése kötelező.
*
*
*