Hogyan mutatkozzunk be üzleti találkozókon?

Hogyan mutatkozzunk be üzleti találkozókon?

1024 683 Mészáros György

Sokan gondoljuk úgy, hogy saját cégünket könnyen be tudjuk mutatni… És ez nyilván így is van! Van azonban egy bökkenő. Akkor is ilyen jól megy, ha időkorlátok közé vagyunk szorítva? Bizony nem!

Ebben az írásomban néhány alapszabályra szeretném a tisztelt cégvezetők figyelmét felhívni. Mit tegyünk, és mit ne tegyünk bemutatkozáskor?

A legfontosabb, hogy felejtsük el azt a fajta bemutatkozást, amit egész életünkben megszoktunk, vagyis hogy elindulunk az alapoktól, és azzal kezdjük, hogy mikor alakult a cég, hány dolgozója van, mekkora az árbevétele. De hiszen ezek fontos információk! – mondják most sokan… Valóban, azonban a jelenlegi információáradatban ott tartunk, hogy agyunk egyre inkább szelektál, és elsősorban néhány fontos kapaszkodót keres, ami alapján eldönti, hogy raktározza-e a következő információkat, vagy kikapcsoljon, és csak a “hallgató” üzemmód működjön tovább.

Jól tudjuk, hogy agyunk rövid távon 7+-2 információ, üzenet elraktározására képes. Ebből kiindulva meg kell találnunk, hogy mi legyen az a 6-7 lényeges pont, ami jellemezheti bemutatkozásunkat.

Fontos látni, hogy nem szólhat arról, hogy mennyi mindenben vagyunk profik, és nem győzködhetjük a másikat arról, hogy vegye meg termékünket, szolgáltatásunkat. Amikor üzleti kapcsolatépítésről beszélünk, akkor valóban ezt is értjük alatta: építkezést. Márpedig úgy nem lehet egy bizalmi kapcsolatot felépíteni, hogy “ráöntök” a másikra egy “vödör” információt, mert az olyan lesz, mintha malterral öntöttük volna le. Nem fog neki tetszeni…

Ehelyett koncentráljunk az üzleti kapcsolatépítő bemutatkozás céljára, vagyis az érdeklődés- és figyelemfelkeltésre, és egy kicsit arra is, hogy nem baj, ha a bemutatkozásunk annak is, és arról is szól, aki hallgatja.

Nos, tehát, az alábbi pontokat javaslom egy üzleti kapcsolatépítő bemutatkozás tartalmi elemeiként:

  1. Név, cégnév, főtevékenység
  2. Erősségünk, de elsősorban különlegességünk
  3. Milyen cégekkel dolgoztunk eddig együtt? (Vagyis hova tudok majd én segíteni a bejutásban?!)
  4. Hova, milyen típusú cégekhez keresek kapcsolatot? (Lehetőleg konkrétan! A “Mindenkihez” válasz nem elfogadható, mivel viszonylag kevés cég “fut” Mindenki Kft. néven… :-))
  5. Tanítás: tanítsuk meg a másikat arra, hogy hogyan tud nekünk segíteni, mondjunk neki példákat, élethelyzeteket, amelyekről majd könnyebben eszébe jutunk, vagy akár azonnal ráeszmél, milyen módon lehet segítségünkre.
  6. Sokan nem gondolnák, hogy ez is a bemutatkozás része lehet, de mégis: Bátran vessünk fel üzleti problémákat! “És van most egy olyan üzleti problémám, amire megoldást keresek…”

+1. Hasonlóan az előző ponthoz, szokatlan lehet egy bemutatkozás végén, mégis ajánlom mindenkinek: “És természetesen én is kíváncsi leszek, Kovács Úr, hogy miben tudok Önnek segíteni!”

Nos remélem, ezek után mindenkinek könnyebb és sikeresebb lesz üzleti bemutatkozása!

Sikeres üzleti kapcsolatépítést kívánok!

REGISZTRÁCIÓ
Kérjük, jelezze érdeklődési szándékát az alábbi űrlap kitöltésével!
*
*
*
*
Elolvastam és megértettem az adatvédelmi nyilatkozatban foglaltakat
 Adatait harmadik félnek soha nem szolgáltatjuk ki!
A *-gal jelölt mezők kitöltése kötelező.
*
*
*