Hogyan válhatunk meggyőző előadókká?

Hogyan válhatunk meggyőző előadókká?

1013 1021 Mészáros György

Életünk során számtalanszor találkozunk olyan helyzettel, amikor a hallgatóság figyelmét megragadóan, frappánsan, meggyőzően szeretnénk megnyilatkozni, elmesélni egy történetet, előadni egy témát, megszólalni egy tárgyaláson, vagy akár prezentálni egy projekt kapcsán.

Az, hogy ez sikerül-e számos tényezőn múlik. Elsőre azt gondolnánk, hogy az egyik legfőbb maga a téma, amiről beszélünk. Ehhez azonban adódnak még egyéb összetevők, ilyen például a személyiségünk: van, aki „színpadra született”, és van, akit a világ összes érvével sem lehet arra rábírni, hogy bármit is elmondjon akár csak egy néhány fős közönség elé kiállva is. Számít még az is, hogy kikből tevődik össze a közönségünk, aztán az a mód is, ahogy előadjuk a mondandónkat, a környezetünk, a hely, ahol beszélnünk kell, valamint az, hogy mennyire mélyedtünk el a tárgyban, mennyire vagyunk tapasztaltak, mennyit gyakoroltuk az előadásunkat, és sorolhatnánk még.

Valóban mindez meghatározhatja, hogy sikerül-e megragadni a hallgatóság figyelmét, és emlékezetesen jelen lenni, elmesélni azt, amit meg akarunk osztani, legyen a hallgatóságunk a baráti körünk, vagy egy cég vezetése.

Az  üzleti történetmesélés inspirációs és motivációs ereje

Egy jó beszédben, egy karizmatikus egyéniségben, egy hiteles előadásban, egy meggyőző prezentációban óriási inspirációs erő rejlik – hatalmas értéket képviselhet egy szervezet számára, elképesztő motivációs értékkel bírhat a hallgatóság és az előadó magán- vagy szakmai életében.

A jó hír, hogy több olyan technika is létezik, amelyek segíthetnek minket abban, hogy elérjük a célunkat, és érdekfeszítően tudjunk beszélni. Nem számít, hogy valaki született előadó vagy sem. Ha az ember rendelkezik valamilyen megosztásra érdemes mondanivalóval, akkor az előadás-technikai, retorikai és történetmesélési készségei egyaránt fejleszthetőek.

Ezt vallja az MVÜK 10. Női Klubjának vendége, Györffy Kinga, retorikai és story telling tanácsadó, tréner, egyetemi oktató, aki többek között számos TED előadót is felkészített már a beszédére.

Harc a hallgatóság figyelméért

Egy előadás valójában harc a hallgatóság figyelméért, a kapcsolatteremtésért tartson akár két percig vagy akár egy órát. Kinga külön figyelmet szentel a technikákról beszélve a történetmesélésnek. Szándékosan és tudatosan teszi ezt, hiszen ez az egyik legősibb, legkézenfekvőbb és leghatásosabb eszköze a hallgatósággal való kapcsolatteremtésnek. Fontos, hogy történetünk a hallgató érzelmeire és eszére egyaránt hasson. A hallgató egy történetből jobban elfogadja az érveket, mintha azok csak önmagukban szerepelnek, és nagyobb valószínűséggel fog emlékezni rájuk.

Folytathatnánk még, de hisszük, hogy jobb, ha Kingával találkozva, őt hallgatva ismerkedünk meg a történetmesélés további rejtelmeivel.

Amennyiben Ön is a női vezetők táborát gazdagítja, cégének éves forgalma meghaladja a 100 millió forintot, és még nem csatlakozott hozzánk, várjuk 10. Női Klubunkba.

Időpont: 2019. június 11., 9.00 – 11.30

Helyszín: Sushi Sei Étterem, 1036 Budapest, Bécsi út 58.

Regisztráció: mvuk.hu/kapcsolat

Részvételi díj: 4.900 Ft + áfa (Az első alkalom grátisz.)

Jöjjön el, csatlakozzon hozzánk és legyen részese egy kötetlen találkozónak, ahol nemcsak a női vezetőket is érintő témákról beszélgetünk, hanem új üzleti kapcsolatokat is építhet.

Jelenlétére feltétlenül számítunk!

 

 

A jelentkezők az eseményen való részvétellel elfogadják, hogy a rendezvényen kép- és esetlegesen videó- és hangfelvétel készül. Előzetesen és kifejezetten hozzájárulásukat adják a róluk készült felvételek rögzítéséhez, és ahhoz, hogy azokat az MVÜK promóciós célokra felhasználja digitális média csatornáin és/vagy nyomtatott anyagain.

REGISZTRÁCIÓ
Kérjük, jelezze érdeklődési szándékát az alábbi űrlap kitöltésével!
*
*
*
*
Elolvastam és megértettem az adatvédelmi nyilatkozatban foglaltakat
 Adatait harmadik félnek soha nem szolgáltatjuk ki!
A *-gal jelölt mezők kitöltése kötelező.
*
*
*