MesterElmék (MasterMind) az MVÜK-val

MesterElmék (MasterMind) az MVÜK-val

692 600 Mészáros György

Értekeztünk már arról szóban és írásban is, a Női Klubunkon is, blog cikkben is, hogy ha felsővezetőként, cégtulajdonosként magányosnak érzed magad, az teljesen természetes. Sokszor nincs kivel megbeszélni üzleti problémáinkat, vagy éppen azt, hogy mi legyen a stratégia.

Újabb megoldást találtunk tagjaink számára: az MVÜK MasterMind csoportjainak, work-shopjainak megszervezését.

És hogy miről esik szó egy ilyen kis létszámú 4-5 órás beszélgetésen? Jó példa lehet erre a hét elejei „Fókuszban a növekedés” MasterMind eseményünk, melyen az alábbi cégvezetési tanácsokat szedtük össze közösen a résztvevőkkel:

1. Egy sikeres cégnek kell, hogy legyen víziója és azt kommunikálni is kell a cégen belül is, és kifelé a piac, a külső érdekelti körök felé is.

2. Tudjuk, hogy miért csináljuk, hogy miért vállalkozunk, hogy miért éppen „ezt” csináljuk?! (mi magunk, tulajdonosok) Először erre keressük a választ!

3. Építsük úgy a cégünket, mintha el akarnánk adni (gondoljunk a cégértékre!).

4. Nagyon nehéz, ha egyedül vagyunk cégtulajdonosok, de legalább ilyen nehéz, ha hárman, vagy annál többen vagyunk, kutatásokkal nem bizonyítottuk, de egy alapvetően jól működő páros (két fős) cégtulajdonlás tűnik a legjobb verziónak. Persze nyilvánvalóan rengeteg ellenpélda lehetséges.

5. Fókusz, fókusz, fókusz: csak ezért mert másban pénz van, azért ne kezdjünk bele, ha még a jelenlegi cégünkkel is van dolgunk bőven!

6. A startup szemlélet kivezethet egy régi céget is a stagnálásból, hiszen miről is szól egy startup a megvalósítás fázisában? Pénzt kell invesztálni bele. Lehet, hogy a cégünkbe pénz kellene, lehet, hogy éppen olyan időszakon megyünk át, amelyre az a jellemző, hogy nem haza kell vinni a pénzt, hanem be kell hozni. Alapvető a vállalkozói szemlélet. Persze nehéz váltani, ha 10 évig azt szoktuk meg, hogy visszük haza a pénzt.

7. Nagyon fontos, hogy legyenek konkrét céljai a vállalkozásnak (konkrét számok). Hová akarunk eljutni 1 év múlva, 3 év múlva, esetleg 5 év múlva?

8. Ha nincs pénzünk egy profi értékesítőre, akkor valójában mi nem is vagyunk vállalkozók, vagy legalább is a vállalkozói attitűdünk erőteljes csorbát szenved. A vállalkozás egyenlő kockázat, ergo ha nincs pénzünk és fejlődni szeretnénk, akkor szereznünk kell. (hitel, befektető, cégtárs)

9. Figyeljünk a vevőstruktúránkra és üzletág-struktúránkra: ne építsünk egy-két nagy vevőre, vagy ha több üzletágunk van, ne építsünk egy üzletágra!

10. Hagyjuk, hogy mások nézzenek rá a cégünkre, külső szemmel: sokat észrevesz egy „messziről jött ember”. Figyeljünk arra, hogy aki csak diagnosztizál, az jó eséllyel nem fog segíteni a megvalósításban, ha a megvalósításban is kell segítség, akkor olyan céget kell keresni, amely ezzel is foglalkozik!

„MVÜK Café” néven idén már több, mint 30 ilyen workshopot tartunk, profi moderátorokkal. Amennyiben 100 milliós árbevételt meghaladó céged van, vagy ilyen méretű cégnél vagy felsővezető, érdeklődj itt: www.mvuk.hu/kapcsolat

REGISZTRÁCIÓ
Kérjük, jelezze érdeklődési szándékát az alábbi űrlap kitöltésével!
*
*
*
*
Elolvastam és megértettem az adatvédelmi nyilatkozatban foglaltakat
 Adatait harmadik félnek soha nem szolgáltatjuk ki!
A *-gal jelölt mezők kitöltése kötelező.
*
*
*