Ne kergess álmokat, építs hiteles márkát!

Ne kergess álmokat, építs hiteles márkát!

864 648 Mészáros György

A munkaerőpiacon ádáz harcok dúlnak a munkavállalókért, a cégek egymás elől szipkázzák el a tehetséges fiatalokat, tapasztalt seniorokat. Ha egy cég nem látszik kellőképpen vonzónak – a social media platformjain, a honlapján, a sajtóban, vagy a szakmai rendezvényeken – akkor nincs sok esélye. Ebből is jól látszik, hogy érdemes 2020-ban komolyan venni mind a külső, mind a belső céges kommunikációt. Vajon mire vágynak, mi motiválja manapság a munkavállalókat? Ugyanakkor, ha a toborzással épp nem is áll egy vállalkozás hadilábon, még mindig ott vannak az ügyfelek. Mégis mivel lehet lehengerelni manapság a potenciális ügyfélkört? Ezekre a kérdésekre kerestük a válaszokat 2020. február 24-én 14:00-17:00 között megrendezett MVÜK Café rendezvényünkön. A kérdések megválaszolásában ezúttal Farkas Attila, a KYAT Group ügyvezetője, Braun Mona, a KYAT Group PR vezetője és a Café házigazdája, Szabó Ilona Anna üzletfejlesztési specialista segítettek.

A márkaépítés rejtelmeiről röviden.

Attila és Mona már rengeteg sikeres projektet tudnak a hátuk mögött, és örömmel osztottak meg velünk pár kulisszatitkot és know-how-t a kommunikációs szakma fortélyaiból. A Kinnarps, az SSC Heroes és a KYAT Group tavaly év végén egy reprezentatív kutatás keretei között járt a végére annak, hogy vajon mire vágynak ma a munkavállalók? Mi motivál egy irodai munkát végző dolgozót 2020-ban? Több mint 1000 fő töltötte ki a kérdőívet, amelynek eredményei magukért beszélnek, ebbe is bepillantást nyerhettek a Café résztvevői. A vállalatok számára az egyik legnagyobb kihívást ma nem az üzleti területek jelentik, hanem a megváltozott munkaerőpiaci helyzet. Mára nyilvánvalóvá vált, hogy nem a munkavállalók folytatnak versenyt a jó munkahelyekért, épp fordítva, óriási küzdelem zajlik a tehetséges munkaerőért. A vállalatok egymással és önmagukkal is versenyeznek. A munkavállalóknak ma már nem elég egy kényelmes iroda, egy kényelmes pozíció. „Magasztos célokat” akarnak, valódi értékteremtő tevékenységre vágynak, az aktatologatás ideje lejárt. Ezzel el is árultuk, mi ma egy jó stratégia alapja. Az egyik legfontosabb, hogy alakuljon ki valódi párbeszéd, kérdezzünk, ismerjük meg a dolgozóinkat, a potenciális jelölteket, a célcsoportunkat, az ügyfeleinket. A fent említett kutatás is rávilágított arra, amivel sokszor nem akarunk szembesülni: a szoft tényezők, a vállalati és visszajelzési kultúra sokkal nagyobb jelentőséggel bír, mint azt elsőre gondolnánk. Ezek közül is kiemelkedően fontos a vezetői hitelesség, kommunikáció és személyes elkötelezettség.

Miért fontos ez, és hogy működik a GAP analízis?

A GAP analízis megmutatja, hogy mi a különbség az általunk képviselt márka ideális képe és a célközönségünk, az alkalmazottaink, vagy éppen az ügyfeleink fejében kialakult kép között. Ez a kulcsa annak, hogy valós képet kapjunk arról, hogy látnak minket az emberek, és ne valamilyen ábrándképpel a fejünkben sétáljunk be a következő ügyfélmeetingre. Mind employer branding szempontból, mind hitelesség szempontjából tudnunk kell, hogy miben tartanak minket jónak, rossznak, átlagosnak, vagy akár kiemelkedőnek. Ez az alapja a folyamatos fejlődésnek, amit ma már minden szektor megkövetel.

Gondolkodj a célközönséged fejével!

A kiindulási alap egy vállalat életében nem az, hogy olyan szolgáltatást, terméket fejlesszen, ami neki tetszik, hanem olyat, aminek helye van a piacon. Erről az oldalról megközelítve, ugye, már nem tűnik boszorkányságnak az, hogy kutatásokra alapozva találhatjuk el ezt a leghatékonyabban!

Ezután pedig jöhet egy kis kommunikációelmélet!

Ha megvannak a célcsoportjaink, próbáljuk beleképzelni magunkat a helyzetükbe. Mi motiválja őket? Mit akarnak? Hol akarják? Hogyan akarják? És még jó pár dimenzió mentén érdemes boncolgatnunk a kérdést. A lényeg, hogy olyan üzenetekkel találjuk meg őket, amiket relevánsnak tartanak, lehetőleg olyan platformokon, (haladóknak: lehetőleg integrált stratégiában gondolkozva) amelyeket szívesen követnek. Ehhez viszont már nem árt bevonni egy kommunikációs szakértőt sem, akinek a kisujjában vannak a magyar, sőt, jobb esetben a nemzetközi piac lehetőségei is. Ha ezek mind megvannak, akkor vigyázz, kész, tűz, rajt, semmi nem állíthatja meg a kampányunkat!

Az eseményen számos információval, jó tanáccsal, praktikával ismerkedhettünk meg, sőt, kaptunk egy jó tanácsot is: merjünk kitűnni a zajból, ne féljünk megmutatni az egyediségünket, próbáljunk meg újat mondani, és mutatni magunkról, a cégünkről, a termékeinkről, a szolgáltatásainkról. Cáfoljuk meg a jól ismert magyar közmondást, mi szerint „A járt utat járatlanért el ne hagyd.” Legyünk izgalmasak, egyediek, merészek!

ÉRDEKLŐDÉS
Kérjük, jelezze érdeklődési szándékát az alábbi űrlap kitöltésével!
*
*
*
*
Elolvastam és megértettem az adatvédelmi nyilatkozatban foglaltakat
 Adatait harmadik félnek soha nem szolgáltatjuk ki!
A *-gal jelölt mezők kitöltése kötelező.
*
*
*
REGISZTRÁCIÓ
Kérjük, jelezze érdeklődési szándékát az alábbi űrlap kitöltésével!
*
*
*
*
Elolvastam és megértettem az adatvédelmi nyilatkozatban foglaltakat
 Adatait harmadik félnek soha nem szolgáltatjuk ki!
A *-gal jelölt mezők kitöltése kötelező.
*
*
*
REGISZTRÁCIÓ
Kérjük, jelezze érdeklődési szándékát az alábbi űrlap kitöltésével!
Elolvastam és megértettem az adatvédelmi nyilatkozatban foglaltakat
A *-gal jelölt mezők kitöltése kötelező.
 Adatait harmadik félnek soha nem szolgáltatjuk ki!