NE mutasd be cégedet az üzleti kapcsolatépítő találkozókon!

NE mutasd be cégedet az üzleti kapcsolatépítő találkozókon!

1024 681 Mészáros György

Kedves Vállalkozótársaim, kedves vezetők!

Arra gondoltam, hogy ismét írok arról, hogy mi is a lényege az üzleti kapcsolatépítésnek, és hogy hogyan érdemes viselkedni, létezni, dolgozni a Magyar Vállalkozók Üzleti Köre által szervezett üzleti kapcsolatépítő találkozókon, és persze más üzleti kapcsolatépítő találkozókon, és üzleti reggeliken is.

Azután eszembe jutott, hogy van egy sokkal érdekesebb, izgalmasabb kérdés… mégpedig, hogy hogyan mutassuk be profin a cégünket egy másik üzletembernek, egy másik cég vezetőjének?… A válasz, azt hiszem meglepő és ellene megy a legtöbb üzleti reggelin tanultaknak… SEHOGY!… SZINTE sehogy sem kell bemutatni a CÉGÜNKET, mert valami egészen másra érdemes helyezni a hangsúlyt abban a rövid időben, ami rendelkezésünkre áll egy üzleti reggelin, vagy üzleti kapcsolatépítő találkozón. (Így aposztrofáljuk az MVÜK találkozókat, mivel mi nem reggelizünk, rendezvényeink 9-től 12-ig tartanak.)

Először is egy kis önkritika… Több mint 120 lebonyolított rendezvény után rá kellett jönnöm, hogy a legapróbb dolgoknak, vagy egy-egy szónak mekkora hatalma és jelentősége van! Mindig az szerepelt az MVÜK üzleti kapcsolatépítő találkozók programjában (is), hogy “Bemutatkozás”. Mindenhol arról hallottam, azt láttam, hogy “Hogyan kell bemutatni cégünket profi módon?”, stb.

Arról beszélnek ügyfeleink, hogy nálunk 3-5 perc a “bemutatkozás”, máshol csak 1 perc jut erre, megint máshol van, ahol 20 perces üzleti bemutatkozó beszélgetések vannak, és így tovább…

Nos a helyzet az, hogy rájöttem teljesen rossz irányba viszi el a gondolkodásunkat, hogy ha így nevezzük el azt a néhány percet, ami jut, hogy “bemutatkozás”!…

Ennek oka a következő: A tapasztalat szerint egészen egyszerűen az üzleti kapcsolatépítő találkozókon mindenki elkezdi hagyományos módon bemutatni a cégét, kihasználva a teljes időkeretet, és a többiek néhány hasznos és rengeteg haszontalan információhoz jutnak hozzá.

Persze nem csak ez a gond, hanem sokkal inkább az, hogy pont a lényegről terelődik el a figyelem! Ha csak a cégünkről, termékeinkről, azok előnyeiről, szolgáltatásunkról beszélünk, akkor az semmiben sem különbözik egy értékesítési prezentációtól, amikor is el akarunk adni valakinek valamit! És hogy ezzel mi a gond?? Hát az, hogy az üzleti kapcsolatépítő találkozók lényege, hogy NE ELADNI menjünk, hanem szó szerint üzleti kapcsolatokat építeni.

NE új ügyfeleket akarjunk szerezni egy-egy ilyen alkalmon, hanem KAPCSOLATI TŐKÉT! NE a szolgáltatásunk kiválóságát hangsúlyozzuk, és NE arról legyen szó, hogy miért éri meg nekem, aki szemben ülök, vásárolni a termékedből, a szolgáltatásodból. A helyzet ugyanis az, hogy engem nem a céged érdekel! Engem TE érdekelsz!… TE, mint ember, TE mint vállalkozó, TE mint korrekt üzletember, akiről feltételezem, hogy hasonló izgalmas kapcsolatrendszerrel rendelkezel, mint én! És ha megismerjük egymást, mert sokszor találkozunk, akkor meg fogjuk osztani egymással üzleti kapcsolatrendszerünket, és egymáson keresztül nagyon hasznos üzleti partnerekre (NEM vevőkre!!!) fogunk szert tenni.

Szóval, azt tanácsolom, hogy NE mutasd be cégedet! (Persze ez sarkítás, néhány fontos infót el kell mondani, de arra elég néhány mondat, nem kell 3-4 perces monológot tartani.) De hát akkor miről beszéljek?

Beszélj a cégedről, de ne úgy ahogyan eddig, és beszélj ÖNMAGADRÓL! Beszélj arról, hogy TE miért vagy érdekes a többiek számára. Beszélj arról, hogy az elhangzott “bemutatkozások” alapján milyen KAPCSOLÓDÁSI PONTOKAT látsz! Vagy ha te vagy az első az asztalnál, beszélj arról, hogy milyen kapcsolódási pontokat szeretnél! Beszélj bátran a terveidről, a jövőről, és kérdezd meg, hogy kit érdekelne egy bizonyos projekt, egy bizonyos gondolat, ötlet? Hogy kinek van kedve egy kis együttgondolkodáshoz, vagy egy jó sörözéshez, ahol lehetne folytatni az üzleti találkozót? :-)))

És miért erről beszéljünk? Azért mert NEM új ügyfeleket akarunk ott azon nyomban szerezni, hanem hosszú távú, tartós üzleti kapcsolatokra szeretnénk szert tenni. Azért, mert a legfontosabb, hogy stratégiai partnereket találjunk, vagy olyan vezető társakat, akiktől hasznos ötleteket, remek kapcsolatokat kapunk, ismét hangsúlyozom: hosszú távon…

Nos, röviden ennyi, remélem gondolatébresztő volt mindenki számára!

Kicsit átalakítva a címét írásomnak, és pontosítva is ezáltal:

NE csak a cégedet mutasd be az üzleti reggeliken, üzleti kapcsolatépítő találkozókon, hanem sokkal inkább önmagadat! Beszélj terveidről, szándékaidról. És kérlek, NE AKARJ ELADNI, mert ezzel minden további pozitív történés esélyét drasztikusan csökkented!

Sok sikert kívánok az üzleti kapcsolatépítésben!

ÉRDEKLŐDÉS
Kérjük, jelezze érdeklődési szándékát az alábbi űrlap kitöltésével!
*
*
*
*
Elolvastam és megértettem az adatvédelmi nyilatkozatban foglaltakat
 Adatait harmadik félnek soha nem szolgáltatjuk ki!
A *-gal jelölt mezők kitöltése kötelező.
*
*
*
REGISZTRÁCIÓ
Kérjük, jelezze érdeklődési szándékát az alábbi űrlap kitöltésével!
*
*
*
*
Elolvastam és megértettem az adatvédelmi nyilatkozatban foglaltakat
 Adatait harmadik félnek soha nem szolgáltatjuk ki!
A *-gal jelölt mezők kitöltése kötelező.
*
*
*
REGISZTRÁCIÓ
Kérjük, jelezze érdeklődési szándékát az alábbi űrlap kitöltésével!
Elolvastam és megértettem az adatvédelmi nyilatkozatban foglaltakat
A *-gal jelölt mezők kitöltése kötelező.
 Adatait harmadik félnek soha nem szolgáltatjuk ki!