Közösséget építünk. Veletek. Értetek.
5 éve, sőt, lassan 6. Ennek egyik alappillére a kommunikáció, aktívan, interaktívan, egymásra figyelve, és közben a világ, a gazdaság történéseit, fejleményeit is megértve, és titeket, tagvállalataink hölgyvezetőit abszolút reflektorfénybe hozva. Mindennek jegyében indítom most el az #EmeljükEgymást sorozatunkat, hiszen a mottónkat nem lehet eleget ismételni.
Fogadjátok szeretettel az első számot. Terveim szerint havi egy kiadást készítek, amelyben az MVÜK Női Vezetői Klub Brunch esemény vezetői háttérbeszélgetésének összefoglalóját találjátok egy aktuális, a vezetőket foglalkoztató témáról. Hozunk majd podcast, vagy könyvajánlókat, hasznos információkat, olvasnivalókat és veletek kapcsolatos híreket is terveim között áll megosztani.
Számos motiváció létezik, amikor csatlakoztok hozzánk. A teljesség igénye nélkül hadd osszam meg az 5 kulcs okot vagy inkább célt veletek. Az első, hogy ráláttok, megértitek, hogy az élethosszig tartó tanulás jegyében itt, a tudásunkat és tapasztalatainkat egymással megosztva, a pódiumbeszélgetéseket figyelmesen hallgatva, inspirálódva, a mesterkurzusokon és a Cafékon részt véve, a Páholy Party-kon élményekkel gazdagodva egy év alatt annyi mindennel gazdagszunk, ami semmi máshoz nem hasonlítható – még a multikultúra jól ismert tréningfókuszú világához sem. A második cél az, amikor a férfias szektorban, környezetben dolgozó hölgyvezetők arra vágynak, hogy hasonló női vezetőkkel beszélgethessenek és olyan környezetbe kerüljenek, ahol a társakkal félszavakból is megértjük egymást. Aztán akad olyan hölgyvezető, aki „üzleti énidőt” keres és talál köztünk, vagyis olyan helyet, ahol önmaga lehet, megmutathatja a sikereit, megoszthatja a tanulságait és közösen lelhet az aktuális kihívásaira megoldásokat. Negyedik cél az a vágy, hogy a már összegyűjtött tapasztalatainkat, tudásunkat továbbadhassuk, akár a cégünk, akár személyes márkánkat továbbépítve. És végül természetesen sokan az üzleti fejlődés miatt jönnek, stratégiai szövetségeseket, ügyfeleket keresnek, alvállalkozókat keresnek.
A fentiekből is látható, hogy gyönyörű, színes közösséget alkotunk, és ezt mutatja a képviselt szektorok, korosztályok, háttér tanulmányok, karrierutak sokrétűsége is. Ezen a szemüvegen át vizsgálom és állítom össze időről-időre számotokra az #EmeljükEgymást tartalmát, amelyben a következő közösségépítő események ajánlatait is olvashatjátok.
Fogadjátok azzal a szeretettel, amivel én megírom!
Jó olvasást kívánok,
Dintsér Andrea, az MVÜK Női Vezetői Klub vezetője
Építsünk B tervet vezetőként?
Vezetői háttérbeszélgetés a szeptemberi MVÜK Női Vezetői Klub Brunch-on
Manapság egyre több megkeresést kapok mentoráltjaimtól, ismerősöktől, az üzleti kapcsolatrendszeremből, és az MVÜK Női Vezetői Klub közösségéből is arra vonatkozóan, hogy a jelen turbulens gazdasági körülmények között, a fúziók, a cég átszervezések idején még azok a társaink is felkészülnének a jövőre egy B terv felépítésével, akik biztosnak érzik a pozíciójukat jelenleg. Azok számára pedig, akik érzik, látják már a változás szelét ez még sürgetőbb kérdéssé vált. És akadnak olyanok is, akik azon az állásponton maradnak, hogy arra és csakis arra a tevékenységre, pozícióra kell fókuszálnunk, amit éppen csinálunk, mert csak a 100%-os fókusz hozhatja meg a kívánt eredményeket. Mindkét megélésnek abszolút létjogosultsága van – derült ki a szeptemberi Brunch eseményünk vezetői háttérbeszélgetése során. A résztvevő vezetőkkel azokra a kérdésekre kerestük a választ, hogy cégvezetőként, tulajdonosként, alkalmazott vezetőként kell-e B tervet építeni. Ha igen, miért és hogyan? Ha nem, miért nem? Ki-ki épít-e B tervet, és ha igen, mit és hogyan? Milyen B terv alternatívák lehetnek?
Az eszmecsere alatt egyértelművé vált, hogy a B terv fogalmával kapcsolatban is számos megértés, megélés, értelmezés létezik attól függően, hogy ki milyen életciklusát éli meg éppen, milyen pozícióban dolgozik, és milyen tapasztalatokat élt meg eddig karrierje során. Lássuk, hogy mi minden merült fel az öt vezetőnővel,
- Balázs Ildikó, Vállalati kapcsolatok és PR igazgató, Auchan Magyarország
- Jamniczky Tímea, Vezérigazgató, JCDecaux Magyarország
- Juhos Andrea, Partner, LHH
- Liptay Gabriella, a KPMG magyarországi cégeinek kommunikációs és marketing igazgatója
- Prohászka Andrea, Tulajdonos-ügyvezető, Tutti Kft.
folytatott beszélgetésem során.
Vegyük a cégtulajdonosok példáját – ezt a szegmenst Prohászka Andrea, a Tutti tulajdonos-ügyvezetője képviselte. Manapság a tiszta vízió, jövőkép, a stratégia egyértelműsítése, nyílt kommunikációja és képviselete a munkavállalók felé megkérdőjelezhetetlen fontosságú. Csak így tudjuk magunk mögé állítani a csapatunkat úgy, hogy elkötelezetten, együtt tudjunk haladni az üzleti célkitűzések felé. Nos, itt egy „szakmai B terv” építése valóban furcsán hathat. Erre az esetre érkezett meg a talán „B terv – egyéb”-nek keresztelhető út, amely arról szól, hogy egy kreatív, inspiráló hobbi űzése nem, hogy gyengíti, sőt számos esetben erősítheti vezetőként a fókuszunkat. Andrea számára elsődleges, hogy a saját életében mindig 100%-ban jelen legyen. Erre törekszik akár a cégnél alkot éppen, akár otthon a három gyermekével édesanyaként tölti az idejét. Andi megemlítette még egy megfelelő mentor támogatását ebben a kérdésben is. Tartsunk a pályánk bármely szakaszában egy külső szem, egy szakértő segítség a B tervünk kitalálásában is kulcs lehet.
Juhos Andrea, az LHH Partnere rendkívül fontosnak tartja, hogy legyen kész B tervünk. Elmondta, hogy a DEI (Diversity, Equality and Inclusion) témáját számos cég a zászlajára tűzi. Mégis, az a téma nagyrészt kimarad, hogy a pályájuk közepét már meghaladó munkatársak jövőjét együtt tervezze a cég az érdekelttel. A „B terv” tervezésnek nincs még kialakult céges kultúrája. A „szenior HR politika” fogalma még nem terjedt el. Pedig az ageism, azaz a kor szerinti diszkrimináció megoldása – Andrea szakterülete – számos gazdasági kihívásra választ adhat. Egy másik értékes szempontot is behozott Andrea: nem mindegy, hogy az anyagi biztonság megteremtése érdekében, vagy töltődésből, kikapcsolódásból indulunk a B terv építése felé. Az első esetben némi kényszer is átszövi az építkezést, ami persze akár inspirálhat, motiválhat is minket a folyamat során.
Balázs Ildikó, az Auchan Magyarország vállalati kapcsolatok és PR igazgatója azt vallja, hogy minden vezetőnél alapvető, hogy tiszta irányt és víziót határozzon meg a csapata számára és nap mint nap értéket hozzon létre. Rendkívüli tudatosság és pontos időbeosztás és a folyamatos fejlesztés szükséges mindehhez. A B terv építése véleménye szerint is kiválóan támogathatja az A-t, illetve számára az öngondoskodás része, hogy többlábon álljunk. Ő a családjából kiváló mintát hozott ebben a kérdésben is, amit így számára természetes módon visz tovább. Amikor édesapja 40 évesen nyugdíjba vonult a család együtt építette fel a „hogyan továbbot” számára, közösen gondolták át a B tervet.
Liptay Gabriella, a KPMG magyarországi cégeinek kommunikációs és marketing igazgatója tudatosan építette fel az életében azt, hogy mind a céges vezetői elkötelezettsége, mind pedig szívügye, a kultúra támogatása kellő időt kaphasson. Szeret keretrendszerekben gondolkodni, Ildikóhoz hasonlóan, aztán a jól kitalált keretrendszert megtölteni tartalommal. Ő úgy éri el, hogy dedikált időt tudjon szentelni kedvtelésének és társadalmi és non-profit témáinak is, hogy a munkaheteit 4:1 arányban elosztotta, transzparensen kommunikálva a terveit – így szerződött le a munkahelyével. Számára az életegyensúly alapvetése, hogy az A és B terve párhuzamosan fut egymással, és tulajdonképpen nem is feltétlen gondol a kultúrát támogató és az egyéb oktatási és civil tevékenységeire B tervként. Hangsúlyozta még, hogy egy támogató társ, pár, férj megerősíthet, bátoríthat minket, vagy akár egy-egy lépésünket megkérdőjelezve kedvezőbb irányba terelhet adott esetben.
Jamniczky Tímea LaVidaYarn márkájával kapcsolatban felvetődött az a kérdés is, hogy cégvezetőként szembesülhetünk-e a tulajdonosok rosszallásával. Timi, aki a JCDecaux Hungary vezérigazgatója már 15 éve azt az elvet vallja, hogy legfontosabb ilyen esetben az őszinte és transzparens kommunikáció, illetve az is, hogy semmiképp se konkurens területeken kezdjünk építkezni. Amikor megtanult horgolni, akkor elsősorban olyan területet keresett, ahol egyrészt a benne rejlő kreativitást élhette ki, másrészt pedig kikapcsolódási lehetőségre vágyott a mindennapi vezetői feladatok mellett. Tímea egyszerre egy női powerbrand megálmodója és megvalósítója, másrészt pedig a JCDecaux vezetője. Azt tapasztalja, hogy a két feladata erősíti és kiegészíti egymást, emellett pedig a személyes márkája is fejlődik. Véleménye szerint fontos, hogy a fő fókuszunk természetesen a vezetői pozíciónkon maradjon, és a szabadidőnk szóljon a B terv építéséről.
Mostanság terjed és általánosan ismertté válik az ún. „Career Cushioning” – azaz a “karrier kipárnázás” fogalma. Ennek az a lényege, hogy álljunk folyamatosan készenlétben, tartsuk nyitva a szemünket és a fülünket, hogy ha esetleg új munka után kényszerülünk nézni, akkor ez a helyzet ne érjen minket váratlanul. Ide tartozik például az, hogy a LinkedIn profilunkat elkészítjük és folyamatosan frissen tartjuk. Mint ahogy az is, hogy tartunk a talonban egy aktuális önéletrajzot – természetesen összhangban a LinkedIn profilunkkal, és az is, hogy bővítjük, mélyítjük az ismereteinket akár formálisan képzéseken, akár informálisan könyvekből, podcastokból, üzleti eseményeken vagy egymás történeteiből, tapasztalataiból táplálkozva.
Nos, összegezve, amennyiben úgy döntünk, hogy nekilátunk a B tervünknek, bármi is motiváljon minket, tartsuk fókuszunkban az önazonos választást, az önismeretet, azaz, hogy tisztában legyünk vele, milyen területen tudunk értéket teremteni. A tudatosság, a transzparens kommunikáció az érdekelti köreinkkel, a mindent átható, és a terveink megvalósításának motorjául szolgáló megkérdőjelezhetetlen lelkesedésünk, és természetesen az olthatatlan tudás- és tanulásvágyunk szintén kulcsfontosságú a céljaink felé vezető utunkon. Hajrá Hölgyek!
Október az MVÜK Női Vezetői Klubban – ajánló
Október 2-án Fekete-Szalay Ritával, a Solymár-Szalay Kft. ügyvezetőjével és csapatával az MVÜK Női Vezetői Klub történelmének első Café eseményére hívunk Titeket a 1152 Bp, Városkapu u. 11. alatti telephelyükön többek között Mustang tesztvezetéssel egybekötve. Terveink szerint a Caféink keretében tagvállalatainkhoz látogatunk el, és vezetőikkel együtt mélyülünk el a résztvevők számára releváns témákban a témagazda szektorának, cégének, vezetői dilemmáinak, sikereinek világában.
Október 8-án ismét Páholy Party akár a pároddal, családoddal együtt! Az októberi Páholy Party keretében a Radnóti Színházba látogatunk el. Kováts Adél, Kossuth- és Jászai Mari-díjas magyar színésznő, színházigazgató vár majd minket. „A legközelebbi ember” című előadás élményét követően bekukkantunk a kulisszák mögé, beszélgetünk egy jót egy pohár pezsgő kíséretében Adéllal és a darab főszereplőivel.
Október 15-én pedig újra Brunch a Haris Park Báltermében, ezúttal „Női sorsok, történetek: boldog 75. születésnapot, Nők Lapja!” címmel. Akovács Éva, a Nők Lapja főszerkesztője, és Tóbiás Andrea, a Central Médiacsoport Magazin marketing és terjesztési igazgatója érkezik a pódiumunkra ebből a kiemelkedő alkalomból.
Ügyeinkről
Mi az EU bérek átláthatóságáról szóló irányelve (EU 2023/970)?
A nők még mindig jelentősen alacsonyabb bérezést kapnak a férfiaknál átlagosan világszerte. Az Európai Unióban most is 13%-kal kevesebbet keresnek, mint a férfiak, míg Magyarországon a nemek közötti bérszakadék 2023-ban meghaladta a 17%-ot, így az Európai Unió azon országai közé tartozik, ahol az átlagosnál nagyobb a különbség a férfiak és a nők keresete között. Hadd mutassunk egy rövid összefoglalót az irányelv fő céljairól, és adjunk néhány felkészülési tippet az irányelv végrehajtására. Német Nórának, az ILDA Digital Chief Executive Officerének hála az anyagért. Katt ide!
Könyvajánló
Nagy Beáta: Nemek forradalma?
Nagy Beáta, a Corvinus Egyetem professzora a Társadalmi Nem és Kultúrakutató Köpont társalapítója. Kutatási területe a nemek és a munkerőpiac, a mendzsment és az akadémiai élet. Beáta a Magyar Szociológiai Társaság elnökeként is dolgozik. Ebben a könyvében arról ír, hogy a nők növekvő képzettsége, foglalkoztatottsága, és menedzsmentben elfoglalt pozíciója milyen globális változásokat hoztak. Olvashatunk arról is, hogy hogyan is működik ma az önmegvalósítás, az egyenlő karrier ígérete, és a női vezetőket számtalan esetben visszafogó, családi feladatokkal egyenlőtlenül megterhelt életpályát hozó patriarchális rendszer. Katt ide!
A szeptemberi MVÜK Női Vezetői Klub Brunch összefoglalója, fotói és felvétele
“Hogyan fonom életem fonalát? Életöröm, tudatosság, kreativitás” címmel Jamniczky Tímeával, a JCDecaux Hungary Zrt. vezérigazgatójával, az UNICEF Kuratóriumának elnökével, és LaVidaYarn márka alapítójával beszélgettünk a pódiumon és a kerekasztaloknál. Nézd meg az összefoglalót és a fotókat a Facebook, vagy LinkedIn oldalunkon!
További történetekért, az MVÜK tagságával kapcsolatos friss és aktuális hírekért kövess minket Facebook és LinkedIn oldalainkon! Eseményeinket itt találod!