Osztályzat helyett párbeszéd – Ne csak értékelj, motiválj!

Osztályzat helyett párbeszéd – Ne csak értékelj, motiválj!

1002 598 Mészáros György

Hogyan lehet hatni a munkatársak teljesítményére? Hogyan kommunikáljuk vezetőként az észrevételeinket, a javaslatainkat, hogy az erősítse a munkatársak lojalitását és motiválja őket a fejlődésre? Ezeket a kérdéseket, azaz a vezetői visszajelzés fontosságát, a hatékony kommunikációt, a teljesítmény menedzsmentet és a fejlesztő vezetői megközelítés legújabb trendjeit jártuk körbe 2020. január 22-én, szerdán 14.00-17.00 óra között a Dunapark Kávéházban megrendezett MVÜK Café rendezvényünkön. A kérdések megválaszolásában az MVÜK Café témavezetője Ladics Viktória a HR Partner Consulting ügyvezetője és vezető tanácsadója, és a Café házigazdája, Tóth Gábor az MVÜK Zrt. üzletfejlesztési specialistája segítették.

A hazai teljesítmény-értékelési kultúra fejlesztése kiemelten fontos szakmai téma Ladics Viktória számára. Méghozzá azért, mert hat a megtartásra, a munkavállalói élményre, a munkatársak lojalitására, az egyéni tanulási-fejlődési vágyra, az elégedettség élményre és ezeken keresztül nagyon direkt módon az üzleti eredményekre is. Ügyfeleinél gyakran tapasztalja Viktória, hogy a vezetők egyik legnagyobb kihívása nem más, mint a munkatársak motiválása. Véleménye szerint külső motiváció nem létezik, létezik azonban olyan kommunikáció, amely hatással van a munkatársak belső, saját magukban megélt motiváltságára. Ezért a belső motivációért, ennek megtalálásáért viszont nem más felelős, mint maga a munkatárs, a vezetők szerepe azonban továbbra sem elhanyagolható, hiszen kommunikációjukon, tudatosságukon, visszajelzési érettségükön keresztül hatással vannak a belső motivációra. Ebben a kölcsönhatásban fog megérkezni a vezető és a munkatársa is ahhoz az elégedettséghez, szakmai és teljesítmény eredményhez, amelyre mindketten vágynak. A nemzetközi teljesítmény-értékelési trendek azt mutatják, hogy az értékelő skálák és formok használatának ideje lejárt, helyükbe a folyamatos, oda-vissza irányuló, visszajelző kommunikációra, fejlesztési fókuszokat megmutató, rugalmas, egymás szempontrendszerét meghalló, egyenrangú párbeszédre helyeződik a hangsúly. Mindemellett a tiszta keretek (munkaköri elvárások) kimondása, a közös felelősség tisztázása, a nehéz helyzetekben is transzparens és partneri kommunikáció lesz a jövőben sikeres csapatok legfőbb ismérve.

A hallgatóságot is nagyon megmozgatta a téma, így számos izgalmas, és előremutató kérdéssel járultak hozzá a Café rendvény sikeréhez. Többek között felmerült annak a kérdése, hogy partneri, coaching kommunikációval el lehet-e érni teljesítménynövekedési eredményt, hogy kellenek-e az anyagi motivátorok, hogy kell-e néha „keményebben” kommunikálnunk munkavállalónkkal. Hasznos szempontrendszert hozott be az eseményre az a kérdés is, hogy vajon a nemzetközi, multinacionális cégek vagy a hazai KKV-k vannak-e könnyebb helyzetben, amikor cégre szabott teljesítményértékelési rendszert kell kialakítaniuk. Könnyíti-e a hazai vezetők életét, ha adaptálni kell a nemzetközi értékelési rendszert? A válaszok lehetnek egyéniek. Abban azonban mindannyian egyetértettünk, hogy, számos tényező hat a munkavállalói teljesítményre, így a vezető számára a motiválás egy összetett feladat, amelyre érdemes időt és energiát fordítani.

REGISZTRÁCIÓ
Kérjük, jelezze érdeklődési szándékát az alábbi űrlap kitöltésével!
*
*
*
*
Elolvastam és megértettem az adatvédelmi nyilatkozatban foglaltakat
 Adatait harmadik félnek soha nem szolgáltatjuk ki!
A *-gal jelölt mezők kitöltése kötelező.
*
*
*