Science fiction a B2B marketingben

Science fiction a B2B marketingben

1024 730 Mészáros György

Október 9-én került megrendezésre egy újabb sikeres Café rendezvényünk, a Caffé Perté jóvoltából a Bottega del Vinoban, amely a „Science fiction a B2B marketingben” címet viselte. B2B marketing trendek, adatvezérelt marketing, személyes kapcsolattartáson túli marketing eszközök, targetálás, Google Ads, LinkedIn, display, remarketing melyiket mikor és mire használjuk? Ezt a témakört jártuk körbe Karvalits Attilával az Arvali Kft., ügyvezetőjével, és Király Zsolttal az Arvali Kft. márkafejlesztési vezetőjével, Hulesch Károly MVÜK üzletfejlesztési specialista moderálásával.

Egy vállalkozás pénzügyi sikeréhez már régen nem elég a jó termék, a kiváló szolgáltatás. Szükséges hozzá a megtervezett, célzott marketingtevékenység is. Az elvitathatatlan tény, hogy a B2C marketinghez képest kevesebb eszköz áll rendelkezésünkre a B2B területén, de az adatalapú marketing révén ezeket az eszközöket kiváló hatékonysággal lehet működtetni. De hogy mi is az az adatvezérelt marketing? Ma már a legtöbb vállalkozás használ olyan kommunikációs megoldásokat, melyek legalább részben adatvezéreltek. Ilyenek például a vásárlókat, partnereket nyilvántartó adatbázisok, a CRM rendszerek, vagy éppen a levél-, email- hírlevél kampányok. Nem kérdés, hogy minden vállalatnál a kampányok során, a termék használatakor vagy a szolgáltatás igénybevétele során keletkeznek vásárlói adatok. A kérdés az, hogy az adatok céltalanul gyűlnek-e, vagy meghatározott célú, irányított adatgyűjtés zajlik-e a háttérben. Az adatvezérelt marketing egyik fő ismérve, hogy a meglévő adatforrások auditálása  révén és az üzleti célok ismeretében értelmezzük őket, majd megtervezzük hasznosításukat.

Azon vállalkozások számára, amelyek a széles tömegeket tekintik célközönségnek, a Facebook továbbra is megkerülhetetlen, de egyeduralkodónak nem nevezhetjük többé.  Manapság már sokkal megtervezettebb, szektor-specifikus közösségi média jelenlétre van szüksége a vállalkozásoknak. Így például a B2B szektorban tevékenykedők a LinkedIn egyre bővülő lehetőségeit kihasználva érhetnek el nagyobb sikereket. A közösségi felületek jó része előnyben részesíti a videós tartalmakat, így a B2B marketingben is érdemes kihasználnunk a videókban rejlő lehetőségeket.

A legtöbb piacon óriási a verseny, így nagyon fontos, hogy a márka-és a kommunikációs üzeneteink tekintetében is szignifikánsan kiemelkedjünk a többiek közül. Mindig segít, ha tömörek és lényegre törők vagyunk. A történetmesélés, azaz a storytelling virul, és hihetetlenül hatékony. Legyen szó akár szakmai cikkről, blog bejegyzésről, akár rövid videós stories tartalomról. A Stories tartalomforma, amely az Instagramon, és a Facebookon is elérhető, egyre sikeresebb. Érdemes figyelnünk az új trendekre is: érdekes tendencia, hogy a postafiókunkban landoló elképesztő mennyiségű digitális üzenet mellett sok esetben az offline eszközök – akár a postán elküldött DM levél – ismét jól működhetnek.

A siker nagyrészt tudatosság, naprakészség, következetesség valamint mérés és visszamérés kérdése.

 

 

ÉRDEKLŐDÉS
Kérjük, jelezze érdeklődési szándékát az alábbi űrlap kitöltésével!
*
*
*
*
Elolvastam és megértettem az adatvédelmi nyilatkozatban foglaltakat
 Adatait harmadik félnek soha nem szolgáltatjuk ki!
A *-gal jelölt mezők kitöltése kötelező.
*
*
*
REGISZTRÁCIÓ
Kérjük, jelezze érdeklődési szándékát az alábbi űrlap kitöltésével!
*
*
*
*
Elolvastam és megértettem az adatvédelmi nyilatkozatban foglaltakat
 Adatait harmadik félnek soha nem szolgáltatjuk ki!
A *-gal jelölt mezők kitöltése kötelező.
*
*
*
REGISZTRÁCIÓ
Kérjük, jelezze érdeklődési szándékát az alábbi űrlap kitöltésével!
Elolvastam és megértettem az adatvédelmi nyilatkozatban foglaltakat
A *-gal jelölt mezők kitöltése kötelező.
 Adatait harmadik félnek soha nem szolgáltatjuk ki!