Social Media marketing jogi buktatói, avagy minden, amit tudni akartál a social media szabályairól, de sose merted megkérdezni, vagy nem tudtad kihez fordulhatnál.

Social Media marketing jogi buktatói, avagy minden, amit tudni akartál a social media szabályairól, de sose merted megkérdezni, vagy nem tudtad kihez fordulhatnál.

962 479 mvukzrt

Tudtad, hogy a céges Facebook oldalakra/promóciókra külön szabályozás vonatkozik? Gondoltad volna, hogy a Facebook előírja, hogy egy céges oldal borítójának hogyan kell kinéznie? Lehet egy Facebook/Twitter nyereményjátékban megosztásra ösztönözni a résztvevőket? Mikor és miért kerülhet egy céges oldal posztja tiltásba? Social Media marketing jogi buktatói kerültek fókuszba 2019. december 9-én a Dunapark Kávéházban megtartott MVÜK Café rendezvényünkön. A kérdések megválaszolásában az MVÜK Café témavezetője Dr. Bitai Zsófia a Collegium Bitai & Partners Ügyvédi Iroda vezető ügyvédje, reklám és adatvédelmi szakjogász, és a Café házigazdája, Tóth Gábor az MVÜK Zrt. üzletfejlesztési specialistája segítették.

A téma aktualitását a közösségi médiában való intenzív jelenlét adta. Mostanra már nem csak magánemberként, de cégként is egyre többször, egyre többféleképpen és egyre több felületen kommunikálunk. Sokan azonban nem tudják, hogy a megjelenített tartalom, a képek, de még a játékok vonatkozásában is megvannak a közösségi médiának a maga szabályai, amelyek meglétét akár a Gazdasági Versenyhivatal is ellenőrizheti országos kampány esetén, így hatalmas tétje van annak, hogy mennyire körültekintően ismerjük meg és tartjuk be a social média- és a reklámjog vonatkozó jogszabályait.

A reklámjog ugyanolyan jogi terület, mint a versenyjog vagy az adatvédelem, így a már-már elcsépeltnek tűnő közhely, miszerint „a jog nem tudása nem mentesít a felelősség alól”, a reklámjog kapcsán különösen igaz. Tapasztalatok alapján az esetek 90%-ában azért büntetik meg a cégeket, mert nincsenek tisztában azzal, hogy a reklámjog egy olyan terület, amelyet több hatóság is felügyel, és komoly a bírság kockázata, valamint magas lehet az összege (az előző évi nettó árbevétel 10%-ig terjedhet). Így történhetett meg az is, hogy a Facebook 1,2 milliárd forintos bírságot kapott a GVH-tól) kereskedelmi kommunikáció jogsértő volta miatt.

Általánosságban azonban elmondható, hogy a reklámot a szakmai gondosság követelményeinek megtartásával és társadalmi felelősségérzettel kell elkészíteni. A social media jogi háttere kapcsán a leggyakrabban felmerülő kérdések mindenképpen a Facebook nyereményjátékokkal kapcsolatosak – hogyan lehet ezeket jogszerűen megszervezni, mikor van szükség közjegyzőre stb. – illetve szintén nagyon aktuális téma a GDPR, ami az online felületekre is kiterjed – mondhatni a cookie policy-n túl is bőven van tennivalónk, amennyiben jogszerűen szeretnénk kezelni az online csatornáinkat és több csatornát is integrálunk a kommunikációnkba.

Végül pedig következzen néhány tanács és figyelmeztetés:

  • Fontos, hogy az adatvédelmi tájékoztatót pontosan, a promóció mechanizmusára szabva készítsük el.
  • Az adatvédelmi kockázat egyre növekszik, mert egyre több jogtudatos érintett van, aki  akár bejelentést is tesz a cégek ellen.
  • Ha marketing ügynökség készít kampányt a cégünknek, akkor mindenképpen ellenőrizzük, hogy van -e szakmai felelősségbiztosításuk és kössünk egy jó szerződést.
  • Az fttv és a mellékleteként szolgáló feketelista tartalmával nagyon fontos tisztában lennünk, mert a benne szereplő tiltások megszegése minden esetben, enyhítő körülmény lehetősége nélkül súlyos összegekkel büntetendő. (https://www.gvh.hu/fogyasztoknak/tisztessegtelen_kereskedelmi_gyakorlat)
ÉRDEKLŐDÉS
Amennyiben meghaladja cégének éves árbevétele a 100 millió forintot, kérjük, jelezze érdeklődését az alábbi űrlap kitöltésével!
*
*
*
*
Elolvastam és megértettem az adatvédelmi nyilatkozatban foglaltakat
 Adatait harmadik félnek soha nem szolgáltatjuk ki!
A *-gal jelölt mezők kitöltése kötelező.
*
*
*
REGISZTRÁCIÓ
Kérjük, jelezze érdeklődési szándékát az alábbi űrlap kitöltésével!
{custom-field-o1ur}
{custom-field-Qy4W}
{custom-field-doRQ}
{custom-field-6s8j}
*
*
*
*
{custom-field-WJqj}
Elolvastam és megértettem az adatvédelmi nyilatkozatban foglaltakat
 Adatait harmadik félnek soha nem szolgáltatjuk ki!
A *-gal jelölt mezők kitöltése kötelező.
*
*
*
{custom-field-W82G}
REGISZTRÁCIÓ
Kérjük, jelezze érdeklődési szándékát az alábbi űrlap kitöltésével!
Elolvastam és megértettem az adatvédelmi nyilatkozatban foglaltakat
A *-gal jelölt mezők kitöltése kötelező.
 Adatait harmadik félnek soha nem szolgáltatjuk ki!
REGISTRATION
If you are a leader of a company whose net sales exceed HUF 100 million, please register here.
*
*
*
*
I have read and understood the privacy statement.
 Your data is handled confidentially!
Fields marked with * are required.
*
*
*
ÉRDEKLŐDÉS
Kérjük, töltse ki az alábbi adatokat!
*
*
*
Elolvastam és megértettem az adatvédelmi nyilatkozatban foglaltakat
 Adatait harmadik félnek soha nem szolgáltatjuk ki!
A *-gal jelölt mezők kitöltése kötelező.
*