Iroda újragondolva

A járvány üresen álló, de továbbra is költséget termelő irodatereket eredményezett. Ha újra szeretnénk gondolni az irodahasználatunkat és keressük a megtakarítási lehetőségeket, akkor először nem árt tisztában lenni, honnan indulunk, mennyibe is kerül jelenleg pontosan az irodánk egy főre vetítve.

A DBH Serviced Office csapata szeretne partner lenni az irodánk koncepciójának újragondolásában, ezért összegyűjtötték, milyen költségelemekből áll egy hagyományos, 5-10 éves bérleti szerződés melletti tipikus ‘A’ kategóriás iroda fenntartása Budapesten, egy főre vetítve. A nyilvánvaló elemek, mint a bérleti díj, üzemeltetési díj, vagy rezsiköltségek mellett, a nem nyilvánvaló költségelemeket, mint az irodaterület kiépítésének amortizációja, IT infrastruktúra, a bérlemény napi szintű üzemeltetéséhez kapcsolódó emberi erőforrás szükséglete, egészséges környezet biztosításához szükséges felmerülő összes költséget is kimutatták az alábbi átfogó elemzésben.

A konklúzió: ma 2021-ben egy ‘A’ kategóriás budapesti irodaházban havi €260-375 között alakul egy munkatárs elhelyezésének (munkaállomás)  költsége. Egy általános tízéves időtávú bérleti szerződést alapul véve, 31200 – 45000 EUR (11-16 millió Ft) egyetlen munkaállomás teljes időtartam alatt felmerülő kiadása. Ezen költség abban az esetben is jelentkezik, amennyiben hónapokig home office-ban dolgozik a csapat egy része, illetve az irodahasználati szokásaink változása miatt, tartósan nem használunk egyes irodatereket és munkaállomásokat.

Amennyiben a számottevő irodai költséget mérsékelni szeretnénk, akkor az egyik lehetőségünk, hogy nem köteleződünk el az irodaház felé hosszútávú bérleti szerződéssel, hanem rugalmasabb megoldást keresünk. Egy egyénileg kialakítható futamidejű irodabérlet révén ugyanis gyakrabban tudjuk az irodatereinket flexibilisen változó szervezeti igényeinkhez igazítani, ezzel kiküszöbölendő az üresen álló irodák költségeit. 5-10 éves távlatban már szemmel jó látható összeg maradhat a zsebünkben.

Flexibilis konstrukciójú irodabérlet

A teljesen egyedi konstrukciójú, flexibilis, bővíthető, teljesen felszerelt szolgáltatott (serviced office) irodák képesek a felmerülő egyedi vállalati igényekere reflektálni. A szolgáltatott irodai modell keretében minden ügyfél saját, kizárólagos használatú privát irodát/külön irodaterületet hasznosít. 20 fős létszámú iroda igény felett teljesen személyre szabott, külön bejáratú vállalati terület és szolgáltatás csomag is elérhető már a flexibilitás minden előnyével és a terület üzemeltetéséhez szükséges emberi erőforrások idő ráfordítás megtakarításával együtt. 50 fős igények felett akár az ügyfél által preferált szabadon választott A kategóriás irodaházban egy, a szolgáltatóval konzultáció keretében közösen megtervezett leghatékonyabb terület, berendezés, design és egyedi konstrukció is elérhető ügyfél részéről Capex tőke beruházást nem igénylő modell keretében.

Flexibilis irodát 1-72 hónap időtartamra is bérelhetünk a konkrét felmerülő igény függvényében. A költség elemzés konklúziója, hogy a flexibilis irodaterek az előzőekben kalkulált hagyományos irodák munkaállomás költségéhez nagyon hasonló árszínvonalon érhetők már el.

Végül, de nem utolsó sorban: egy hagyományos irodabérletet nem csak lefelé nagyon nehéz módosítani terület tekintetében, de a felmerülő létszámbővülés kezelése is kérdéses (ha nincs szabad terület az irodaházban, akkor nem is lehetséges). A flexibilis irodák – a dinamikusan változó irodaterületek eredményeképpen – az üzleti növekedés hatékony eszközei. Az irodaköltség az konkrét üzleti igényekkel párhuzamban áll és tőkeberuházás nélkül számottevő versenyelőnyt jelent a vállalatok számára csökkentve ezzel a bizonytalan gazdasági környezet általi kitettségeket.

A DBH Serviced Office csapata elkötelezett az irodabérletek rugalmassá tételében, keresse őket bátran egy kötetlen konzultáció kapcsán.